Särskild information gällande Coronaviruset:

Vi vet att det är många som undrar om sitt evenemang blir inställt eller inte. Tyvärr så vet vi sällan mer än vad ni gör och vi ber er visa förståelse för detta och hålla er uppdaterade genom nyhetsflöden och direkt hos arrangörens hemsida.

Så snart ett evenemang får en uppdatering i form av uppskjutet datum etc kommer ni som kund bli varse detta via mail.

Vi kommer prioritera de kunder vars evenemang äger rum inom snarast framtid, det kan gälla samma dag eller morgondagen.

Om ingenting annat sagts så ber vi er hålla kvar i er biljett tills vidare då de flesta evenemang försöker skjuta fram datumen hellre än att ställa in helt och hållet.

Tack för er förståelse.

Vad händer om mitt evenemang blir inställt / körs utan publik?

Enligt våra köpvillkor (läs mer under köpvillkor) så uppgår ersättningen av biljettpriset till face-value av biljetten, dvs det pris som arrangören satt på biljetten, detta i de fall som återbetalning sker från arrangörens sida.

Vad händer med mitt hotell eller restaurangbesök vid inställt evenemang?

Ni som kund ansvarar själv för flytten av respektive tillval. Anledningen till detta är att alla kunder resonerar olika. Vissa vill ändå åka till ex Stockholm då stan har mer att erbjuda än det inställda evenemanget, medan andra enbart åker för evenemanget i sig. Vi på Eventpaket.se kan omöjlig hantera den logistiken som krävs för att tillgodose samtliga kunders önskemål.

Varför står det ett annat namn på min biljett?

Eventpaket.se säljer evenemangspaket och köper biljetter via många olika kanaler vilket betyder att den tryckta informationen som står på biljetten såsom namn, pris, bokningsnummer, adress m.m. tillhör den kunden som bokade biljetten hos förstahandsombudet. Detta påverkar inte biljettens äkthet och vi garanterar att biljetterna fungerar.

Varför står det ett annat pris på biljetterna än det pris jag har betalat?

Eventpaket.se säljer evenemangspaket vilket gör att ni som kund betalat ett paketpris som oftast innehåller mer än bara biljetten.

När får jag mina biljetter?

Dina biljetter skickas till din e-post och leverans sker vanligtvis inom 48 timmar. Ibland kan e-post hamna i skräpposten. Finns de inte där inom 48 timmar, kontakta oss.

Jag saknar min bokningsbekräftelse?

Bokningsbekräftelsen kommer till din e-post direkt efter köpet. Ibland kan bekräftelsen hamna i skräpposten. Hittar ni den inte där, kontakta oss.

Kan jag ångra mitt köp, finns ångerrätt?

Distansavtalslagens regler angående ångerrätt gäller inte på biljettköp och därmed finns heller inget öppet köp/ångerrätt eller bytesrätt på biljetter i Sverige. Oavsett vilket betalsätt som använts är köpet bindande och återköps ej. Hotellet samt Restaurangbesöket kan i många fall av eller ombokas, detta kontrollerar ni själv som kund. Se avsnittet ”Vad händer med mitt hotell eller restaurangbesök vid inställt evenemang?”

Hur vet jag att mina biljetter är äkta och giltiga?

Eventpaket.se har äkthetsgaranti på samtliga biljetter som köps via vår webbplats. Skulle det uppstå problem vid insläppet så hör av er omedelbart. Kontakt måste ske inom 2 dagar efter att evenemanget ägt rum. Kontakt sker via e-post till info@eventpaket.se